Du är här: Lättläst / Om våra LSS-boenden

Om våra
LSS-boenden

Emrahem heter LSS-bostäderna som vi bygger.
Lägenheterna är extra anpassade för de med funktionsnedsättning.
Lägenheten ska kännas trygg och hemtrevlig.
Och man ska kunna leva självständigt.

Trygga lägenheter

Lägenheten är anpassad för att minska stress.

Stora rum. Inga trånga utrymmen.

Badrummen har två utgångar. Du kan snabbt gå ut om du känner dig stressad.

Ljud. Lägenheterna är extra ljudisolerade. Du kan föra ljud utan att störa grannen. Och du slipper ljud från korridoren.

Ljus. Lägenheterna har ett behagligt ljus.

Färger. Fina och naturliga färger som känns lugna.

Leva självständigt

Lägenheten ska göra det enklare att klara vardagen själv.

Två ingångar. En ingång från utsidan. En ingång i korridoren.

Vitvaror som är lätta att använda. Spisen har vanliga vred som är lättare att använda.

Stora rum. Det finns plats för matbord, stor säng och soffa.

Ladda ner

Lättläst

Lättläst

Här är åtta frågor som kan vara bra att ställa när man ska flytta till ett LSS-boende.

Ladda ner!

Bilder på Emrahem
Om våra boenden
Om Emrahus
Kontakta oss

*” anger obligatoriska fält

Ladda ner

Vad skoj att du vill veta mer. Fyll i din email, så skickar vi dig en kopia / länk till vart du kan ladda ner filen/erna.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Boka ett digitalt möte

Är du en kommun eller vårdbolag som vill få en mer omfattande genomgång av klokheten i våra husmodeller så boka ett digitalt möte med en av våra boendeutvecklare. Ett digitalt möte tar ca 30-45 minuter.

Vad vill du veta mer om?

Din kontaktinformation

Jag kommer från:
Jag är särskilt intresserad av: